måndag, oktober 27, 2008

man what

olol teh fogblog uppdaterad? I dont' believe!

Jag tror jag har funnit mönstret. Jag skiter i att uppdatera här när det går riktigt fint i livet, och när det går riktigt fult. Senaste tiden har varit mycket uppochner, med närautbrändupplevelser, dumpning, värdelös praktik och en aldrig tidigare skådad inre styrka.

Jag har inte gått ner så mycket i vikt på grund av tidigare nämnda downs, men jag är på rätt bana igen.

Jag är i fas med skolarbetet. Det är ett seminarium imorrn som jag nog ska ta mig igenom, och i övrigt går blogguppgifterna vi gör på veckobasis bra.

Jag jobbar inte så mycket. Det är otroligt skönt. Jag har sparpengar som jag jobbade ihop i somras att leva på, så jag överlever till nästa termin när jag kan börja jobba mer kundtjänst igen.

Jag tränar ingenting, men ämnar ta upp boxning.

Jag har börjat försöka utöka min sociala sfär. Inget fel på Gustav, men när jag var uttråkad och Hanna hade dumpat mig och jag fann mig själv uttråkad fanns det inte så många vägar att ta.

Jag går kanske igenom något slags existentialistisk kris, jag vet inte, men jag mår psykiskt konsigt. Jag är inte deppig eller något, jag bara ... går runt som i ett töcken och har tusen lösa tanketrådar som jag aldrig gör något åt. Efter allt tjafs på praktikplatsen är klart på onsdag ska jag ut på galej har jag bestämt, antagligen blir det studentpuben och deras vänligt prisatta tilltugg i kombination med gott, mörkt öl. Torsdag till söndag ska jag hibernera. Kanske är det vad jag behöver. Andrum.

101 saker-listan har jag i princip övergett. Senaste året har fuckat mig för mycket för att det ska vara lönt att ens se över den. Jag har however, blivit bättre på att plåta. Ja, det kan jag säga rent objektivt.

Nu ska jag nog lägga mig och analysera lite läromedel, och sen runka över Monster manual till D&D4. Yes, jag har fallit. And I like it.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror faktiskt det är så. Att när vi mår som dåligast. Behöver vi få ur allt negativt och då passar det bra att skriva det i en blogg.

Men när vi mår bra har vi egentligen inte behov av att uttrycka våra känslor på samma sätt. Då mår vi bra och då har vi små leenden på läpparna.

Nina sa...

Nej F0ge! Ge inte upp listan!

Tänk på kotte&Nina som bara klarat av typ en enda punkt än så länge... Men vi ger inte upp hoppet!

Fogge sa...

Irongirl: Jag skrev ju att jag inte bloggade när jag mådde jättedåligt och inte när jag mår jättebra... Jag mådde helt enkelt så kass att jag inte pallade blogga ens.

Anonym sa...

woho updatering :)

buhu dumpad :(

ta hand om dig.