tisdag, april 08, 2008

En värld med jävligt mycket mindre Fogge, dag 65

Drygt två månader in i min extrema deffning visar vågen på morgonen av den sextiofemte dagen etthundrasju kilo och sex hekto. Det är en minskning på cirka elva kilo från dag ett. I den här farten är jag nere i min första målvikt 99.9 kilo lagom till strandsäsongen (och mitt sommarjobbande inne på ett sunkigt callcenter) börjar på allvar. Jag ser fortfarande tjock ut vilket är tråkigt, men jag har sett en viss minskning och om jag klämmer på valkarna är det lite mindre man får tag i. 80-85 kilo bör vara min idealvikt och om jag lägger mig där, bulkar lite och sen deffar så kan jag bli en lean, mean love making machine som brudarna kommer slåss med varandra över. Nu vet jag att jag kan göra detta, och jag vet att jag vill göra det, även om det innebär slit i ett år till.

Hoo-ah!

Efter de glada nyheterna kan tilläggas att jag gjort framsteg inom andra områden i mitt liv också. Jag håller just nu på med min fyra veckors praktik och hamnde återigen på min gamla högstadieskola, just nu i en femma. De är väldigt livliga. De flesta är duktiga och är kul att ha och göra med så det kan bli en bra tid. Tyvärr tror jag inte att det jag lär mig kommer spela så stor roll i framtiden, men en liten mjukstart i att planera lektionsupplägg och sånt tror jag inte är någon nackdel inför höstens tio veckors praktik.

Sen har jag dingat 70 med min mage i WoW och gearat upp henne ganska rejält med många epixx och trivs bra i mitt nya raidgille. Tyvärr är de flesta mest ute efter att göra saker för egen vinning mellan raiderna och det är extremt sällan någon hänger med på något utan att ha egen direkt gagn av det, vilket lämnar mig lidande.

Jag var också på ungdomsmottagningen idag för lite tiotusenmilaservice och testade mig för allt möjligt. Kiss i rör, tops i snopp och hål i armen blev resultatet. Om en vecka får vi se om jag har HIV, hepatit eller djungelfeber. Förhoppningsvis inget alls.

Efter det köpte jag en bunt böcker för ca 800:- på Akademibokhandeln. Det blev lite Pratchett (Wintersmith på engelska, Jingo på svenska), Bryta bojorna av Hochschild på svenska, Nanjing av Iris Chang på svenska och En desertörs bekännelser, skriven av en soldat som stack till Kanada när han var hemma på permis från Irakkriget.

Inga kommentarer: