måndag, augusti 20, 2007

Harmoni

Vafalls? Ett riktigt blogginlägg? Vafan händer?

Tja, jag känner just nu enbart en sak, harmoni. Tidigare ikväll lyssnade jag på plattan "Same old tunes" med Millencolin. Det tog mig tillbaka till högstadiet och jag blev fjorton bast igen. Härlig känsla, som energizade mig såtillvida att jag kunde ta upp tråden jag tappade i fredags - att städa mitt rum. Jag mådde bra och var taggad inför en skön avslappnad helg, och klev ur duschen och PANG. Det högg till och gjorde svinont mitt på ryggen och jag bara typ, stönade av smärta. Lyckades trots detta torka mig och ta mig till jobbet, som blev sex timmar plåga. Som tur var ringde det inte särskilt mycket.

Helgen spenderades istället sittandes i en ställning som inte dövade hela mitt sinne med smärta i min datorstol, nötandes World of Warcraft. Jag levlade min shaman till 66, min mage till 36 och min hunter till 30 så det får anses vara ett väluträttat värv. Jag har varit hostig ända sen i måndags förra veckan efter norrlandsresan, vet inte vem som smittade mig men hostan bidrog säkert till ryggsmärtan, jag lär väl legat som en krokofant och hostat hela natten och haft sönder varenda muskel. Mådde tjuvtjockt hela veckan men hostan, ryggontet och ett par mentala demoner (mådde psykiskt dåligt på riktigt för första gången i mitt liv i måndags - inte karvarmigiarmarnadåligt dock - rather not talk about it though...) är bortjagade nästan helt idag, vilket bidrar till min lättnadskänsla. Att jag sovit ordentligt i över en vecka hjälper nog också - jag minns inte när jag senast hade en sån streak.

Jag har avnjutit favoritmusik som jag försummat en stund (Sabaton, Winnerbäck, Ninja Magic och lite random från musiksamlingen), städat och äter nu ett par ostmackor och dricker mild fruktjuice (som jag hatar egentligen, den är blaskig och för spretig i smaken, ge mig bappelsin damnit - men jag är lika glad för det...) med öppet fönster, tvärdrag och fläkten på full fräs (svalt och skönt, samt utvädrat. Det har det heller inte varit på länge i mitt rum) och förbereder mig för att bli kvällstrött och gå och lägga mig runt elva om möjligt.

Har dessutom fått läst lite Rocky i helgen, och jag har stretat mig igenom sista kapitlen i En tysk mans historia, en bok som starkt rekommenderas. På tal om böcker hade jag tänkt dra igång min "ge bort böcker jag läst"-grej på 101-listan.

Böcker som är up for grab (promomulatorprincip gäller):

Thud! av Terry Pratchett (nog reserverad till Snigel dock...)
Imperial ambitions av Noam Chomsky
Hybris av Noam Chomsky
Olja av Gunnar Lindstedt
Blodsmak av Henrik Örnebrink

..det får nog räcka för tillfället, ska rota igenom bokhyllan, vet att det var ett par till. Boken får man alltså gratis av mig under förutsättning att man läser den och därefter ger bort den till någon som får boken av dig på samma villkor du får den av mig och så vidare. Du förbinder dig även att skriva ditt namn och bostadsort i den inre pärmen. Kanske ska man göra något ballt när en bok nått tio personer, men jag vet inte. Får spåna på konceptet en stund till.

Sådär, det var väl inte så svårt att skriva av sig en stund? Skönt var det iallafall Nu får det nog räcka mina vänner, jag ska försöka uppdatera bloggen lite oftare nu när jag återfått min livsenergi - så att ni åtminstone får en anledning att kolla in lite oftare för att se om jag uppdaterat, senaste tiden har det varit lågoddsare att jag bara slängt in en recension av en obskyr ölsort jag chansköpt på Systemet... :D

Fred och kärlek, Fogge out.

Inga kommentarer: